مزوتراپی ابرو چیست؟

مزو چیست؟ مزوتراپی ابرو یک روش کم تهاجمی است که می‌تواند به پرپشت شدن ابروها و تقویت رشد آنها کمک کند. در این روش که توسط یک پزشک یا یک فرد باتجربه انجام می‌شود، محلولی تقویتی که حاوی ترکیبی از مواد مفید برای رشد موهاست، از طریق یک سوزن ظریف و باریک به زیر پوست تزریق می‌شود. این ماده تزریق شده حاوی ترکیبات مفیدی مانند انواع ویتامین‌ها، اسیدهای آمینه و پپتیدهایی است که به رشد موهای ابرو کمک می‌کنند.

کاربردهای مزوتراپی ابرو

مزوتراپی ابرو مشابه با مزوتراپی مو بوده و از همان مواد استفاده می‌شود. به‌صورت کلی از طریق تزریق‌های انجام شده در مزوتراپی ابرو، سوراخ‌های ریزی روی پوست ایجاد می‌شود که از طریق آنها ترکیبات موثر و فعال موردنیاز برای رشد موها، به فولیکول‌های موی ابرو می‌رسد.

۱. مزوتراپی و رشد ابروها

این تزریق‌ها به‌صورت هدفمند، خصوصاً در جاهایی که رشد ابروها بسیار کم است انجام می‌شود. نفوذ سوزن اجازه می‌دهد تا مواد مزوتراپی به فولیکول‌های عمیق‌تر هم برسند و در نتیجه با تحریک رشد آنها، موجب پرپشت‌تر شدن ابروها شوند.

۲. جلوگیری از ریزش ابروها

علاوه بر پرپشت‌تر شدن ابروها، مزوتراپی می‌تواند از ریزش ابرو هم جلوگیری کند. یکی از اهداف انجام این روش جلوگیری از ریزش ابرو، خصوصاً در اثر مواردی مانند آلوپسی، درماتیت، بیماری‌های پوستی و عفونی و افزایش سن و سبک زندگی است.

سایرمقالات... خارش ابرو بعد از کاشت

۳. افزایش خونرسانی به فولیکول های موی ابرو

زمانی که به‌صورت مکرر تزریق‌های ظریف مزوتراپی ابرو انجام می‌شود، این تزریق‌ها و موادی که به همراه آن به زیر پوست وارد می‌شوند می‌توانند موجب بهبود جریان خون و اکسیژن‌رسانی به فولیکول‌های موی ابرو شوند که بدون شک نتیجه آن افزایش سلامتی و استحکام تارهای موی ابرو است.

۴. اصلاح کردن مشکلات ابرو

در این روش تزریق‌ها به‌صورت هدفمند در بخش‌هایی که تراکم موهای ابرو بسیار کم است انجام می‌شود؛ بنابراین می‌توان از مزوتراپی ابروها به‌صورت ویژه به‌منظور اصلاح ایرادات ابرو و اصلاح مشکلاتی از جمله عدم تقارن ابروها کمک گرفت.

۵. افزایش ضخامت تارهای ابرو

با افزایش خون‌رسانی به تارهای ابرو، تامین مواد مغذی برای رشد آنها و بهبود سلامت کلی ابروها، مزوتراپی می‌تواند برای ضخیم‌تر کردن تارهای ضعیف و نازک ابرو هم کاربرد داشته باشد؛ بنابراین کسانی که تار ابروهای بسیار ضعیف و شکننده‌ای دارند می‌توانند از این روش برای تقویت تارهای ابروی خود استفاده کنند.

سایرمقالات... کاشت ابرو به روش میکروگرافت

۶. کاهش چربی پوست

به‌صورت کلی یکی از کاربردهایی که مزوتراپی دارد کم کردن چربی پوست است. چه در مزوتراپی صورت و چه در مزوتراپی موها، این روش می‌تواند با کنترل فعالیت غدد چربی زیر پوست، میزان چربی پوست سر و صورت را متعادل کند.

۷. مزوتراپی ابرو بعد از کاشت

ممکن است برخی از افراد بخواهند از مزوتراپی ابرو به‌عنوان یک درمان مکمل بعد از کاشت ابرو استفاده کنند. در این خصوص باید گفت که حتماً باید منتظر ماند که حداقل یک ماه از کاشت ابرو بگذرد و بعد از آن با توجه به شرایطی که هر فرد دارد، مزوتراپی برای ابروها انجام شود.

منبع: مجله فیلربینی

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.