پستانک ارتودنسی ژله ای بهترین راه جلوگیری از مشکلات فک در نوزاد

اگر شما نوزادی دارید که تازه به دنیا آمده است و می‌خواهید در کنار تغذیه شیر طبیعی مادر از پستانک استفاده کنید، باید بدانید که پس ۴ هفته که عادت ‌های شیردهی در نوزاد شما کاملا تثبیت شد، می‌توانید از پستانک برای او استفاده کنید؛ اما بسیاری از متخصصان اطفال و متخصصان ارتودنسی توصیه می‌کنند که اگر می‌خواهید برای نوزادان از پستانک استفاده کنید، این پستانک باید از نوع پستانک ارتودنسی ژله ای باشد. به این دلیل که اگر یک پستانک معمولی استفاده شود و جنس خوبی نداشته باشد، می‌تواند در دراز مدت وقتی که نوزاد شما بزرگ شد و به سن کودکی رسید، ناهنجاری و مشکلات دندانی و فک، برای او ایجاد کند.

پستانک ارتودنسی دندان چیست؟

پستانک ارتودنسی برای جلوگیری از نامرتبی دندان و مشکلات ارتودنسی که در دراز مدت ایجاد خواهند شد استفاده می‌شود. به این دلیل دندان های شیری که بر روی لثه نوزاد رشد می‌کند، در نهایت می‌افتد و جای خود را به دندان های دائمی می‌دهد. یک پستانک ارتودنسی دارای یک نوک پستانکی است که از پایین صاف شده و از بالا گرد است. آن ها به طور خاص برای حمایت از شکل کامل فک در حال رشد کودک طراحی شده‌اند. با استفاده از پستانک ارتودنسی ژله‌ای، کودک شما راحت است و هیچ آزار و اذیتی به او نمی‌رسد و می‌توان شکل لثه و دندان های او را در جای خود نگه داشت. مطالعات پزشکی نشان داده است که پستانک ارتودنسی نسبت به پستانک های معمولی گرد سنتی، کمتر باعث ایجاد مشکل گزش و اوربایت می‌شوند. با این حال بهترین خط دفاعی در برابر آسیب های دندانی، محدود کردن زمان استفاده از پستانک، پس از یک سال اول زندگی کودک است.

بیشتربخوانید... ارتودنسی دندان اضافه

آیا کودکان مکیدن انگشت شست را ترک می‌کنند؟

خبر خوبی که باید به شما بدهیم این است که بیشتر کودکان پس از مدتی، عادت‌ مکیدن انگشت شست خود را متوقف می‌کنند. کودکان حتی در سه سالگی تحت فشار کودکان دیگر که همسن خودشان هستند قرار می‌گیرند و ممکن است فقط از مکیدن انگشت در خلوت و تنهایی برای آرامش خودشان استفاده کنند؛ اما سرانجام این عادت را باید قطع کنند.

انواع پستانک

پستانک ها کلا به دو شکل اصلی تقسیم می‌شوند.

پستانک های گرد و سنتی:

این پستانک ها مانند نوک سینه مادر هستند. گاهی اوقات به عنوان اینکه بیشتر شبیه سینه مادر هستند به فروش می‌رسد.

پستانک ارتودنسی:

پستانک ارتودنسی فیک از پایین صاف و از بالا گرد هستند تا با زبان کودک و سقف دهان او مطابقت داشته باشند. تولیدکنندگان پستانک ارتودنسی ادعا می‌‌کنند که پستانک ارتودنسی ژله ای کم‌تر از پستانک های گرد در رشد دهانی کودک تداخل ایجاد می‌کنند. با این وجود، مشخص شده است که هر دو پستانک هنگام استفاده از سن دو سالگی به بعد، ممکن است باعث ایجاد گزش و مشکلات دندانی در کودک شوند.

مراقبت از نوزاد پس از تولد

WHO (سازمان بهداشت جهانی) توصیه می کند که زنان تا ۲۴ ساعت پس از زایمان، نباید از بیمارستان مرخص شوند. صرف نظر از محل تولد، یک نفر باید در طی ۲۴ ساعت اول، در کنار مادر و نوزاد باشد تا وجود هر گونه مشکل در مادر یا فرزندش را گزارش کند و بعبارت دیگر مراقب آن دو باشد. بسیاری از عوارض و مشکلات، در ۲۴ ساعت پس از زایمان ممکن است رخ دهند.

اگر زایمان در خانه انجام شود، مهم است که مادر و نوزاد در اسرع وقت معاینه پس از زایمان را انجام دهند که ترجیحاً باید ظرف ۲۴ ساعت پس از تولد صورت گیرد. اگر زایمان در یک مرکز درمانی صورت پذیرد، مادر و نوزاد باید قبل از ترخیص، معاینه بعد از زایمان را دریافت کنند.

مراقبت نوزاد تازه متولد شده

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.