انتخاب لباس مجلسی برای مناسبت‌های مختلف

هنگام انتخاب لباس مجلسی بلند، باید نوع مناسبت یا مهمانی و موقعیت خود را در نظر بگیرید و در مورد میزان رسمیت لباسی که می‌خواهید، بپوشید تصمیم بگیرید. قد و بلندی لباس، رنگ و جنس پارچه آن، از عواملی هستند که تعیین می‌کنند یک لباس مجلسی چقدر رسمی باشد.

سایرمقالات... پیراهن عقد پوشیده

رای مثال، اگر به مهمانی غیررسمی و دورهمی دوستانه‌ای دعوت دارید، می‌توانید لباس‌هایی با قد متوسط و با رنگ‌های ملایم و ساده‌تر را انتخاب کنید. ولی اگر به یک مهمانی رسمی دعوت شده‌اید، بهتر است که لباس‌هایی با پارچه‌های براق، رسمی و با قد بلندتر را و با رنگ‌های تیره و یا روشن با تُن رنگ گرم و خیره کننده را انتخاب کنید. لباس‌هایی با قد متوسط و تا زانو، برای مهمانی‌ها و دورهمی‌های دوستانه و نه چندان رسمی و نیمه رسمی مناسب هستند.

یکی از توصیه‌هایی که هنگام انتخاب لباس مجلسی باید به آن توجه داشته باشید، جنس پارچه لباس است. در مراسمات رسمی مانند عروسی و نامزدی، لباس‌های از جنس ساتن، ابریشم و حریر و پارچه‌هایی که  ظاهر ایستاده و محکمی دارند، معمولاً ترجیح داده می‌شوند. در مراسماتی مانند مهمانی شام، لباس‌هایی با پارچه‌های براق یا زَردار باعث می‌شوند، اعیانی و شیک‌تر به نظر برسید.

سایرمقالات... کت و شلوار مجلسی

البته توجه داشته باشید که لباس‌هایی از جنس ساتن هرگونه برجستگی و عیب و ایرادی که ممکن است در اندام‌تان وجود داشته باشد، مانند اضافه وزن را به خوبی نمایش می‌دهند.

مقیاس رنگ انتخابی برای لباس مجلسی کاملاً به سلیقه شما بستگی دارد و می‌توانید در هر رویدادی رنگ مورد نظر خود را متناسب با رنگ پوست‌تان انتخاب کنید. رنگ‌های مشکی، قرمز، طلایی و لاجوردی و سبز یشمی معمولا بیشتر از سایر رنگ‌ها در مهمانی‌ها به چشم می‌آیند.

سایر مقالات... پیراهن مجلسی بلند

لباس مجلسی متناسب با مکان و زمان مهمانی

مکان و زمان مهمانی و مراسمی که می‌خواهید در آن حضور داشته باشید، نیز در انتخاب لباس مجلسی بسیار مهم است. هر مهمانی و مراسمی، لباس خاص خود را دارد و شما نمی‌­توانید لباسی را که در تولد دوست‌تان می‌پوشید را در یک مراسم رسمی کاری بپوشید.

شما می‌توانید رنگ‌های تیره‌تر و اکسسوری‌های با زرق و برق بیشتری را برای مراسماتی که در شب برگزار می‌شوند و رسمی هستند، انتخاب کنید در حالیکه برای مراسماتی که در طول روز و در فضای باز برگزار می‌شوند، می‌توانید لباس‌هایی با رنگ‌های روشن را انتخاب کنید.

انتخاب رنگ لباس مجلسی متناسب با رنگ پوست

انتخاب رنگ، برای لباسی که قرار است در یک مهمانی بپوشید، بخش اساسی برای خرید لباس مجلسی مناسب است. انتخاب رنگ بیشتر بر اساس سلیقه فرد صورت می‌گیرد؛ ولی بهتر است هنگام انتخاب رنگ به تناسب آن با رنگ پوست‌تان نیز توجه داشته باشید. با این کار می‌توانید بهترین رنگی را که با رنگ پوست‌تان هماهنگی دارد را انتخاب کنید و زیبا و جذاب‌‌تر به نظر برسید.

منبع: مزون لباس عروس تهران

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.