چه مشکلاتی را با ارتودنسی ژله‌ ای می ‌توان درمان کرد؟

همانطور که پیش‌تر نیز به آن اشاره کردیم، ارتودنسی ژله‌ ای یکی از روش‌های محبوب ارتودنسی برای زیبایی لبخند افراد می‌باشد. با این روش درمانی می‌توان مشکلات و عارضه‌های متعددی را برطرف کرد، که مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر هستند:

اوربایت: حالتی که دندان‌های ردیف بالا به نسبت دندان‌های ردیف پایین، جلوتر هستند.

کراس بایت: حالتی که دندان‌های ردیف بالا و پایین با یکدیگر هم ‌تراز یا هم محور نباشند.

فاصله‌ زیاد بین دندان‌ها: حالتی که به دلیل رشد غیرطبیعی استخوان فک یا حرکت دندان‌ها در اثر وجود دندان پنهان، ایجاد شده است.

برگشت دندان‌ها به حالت اولیه‌ پس از انجام ارتودنسی ثابت: پس از انجام کامل ارتودنسی ثابت، امکان برگشتن دندان‌ها به حالت اولیه تا چند ماه وجود دارد. برای جلوگیری از این بازگشت دندان‌ها به حالت اولیه، ارتودنسی دندان ژله‌ ای قابل استفاده است.

سایرمقالات... انواع سوالات متداول در رابطه با ارتودنسی

مقایسه ارتودنسی ژله‌ای با ارتودنسی فلزی

ارتودنسی ژله ای، برای درمان و اصلاح نامرتبی دندان‌ها، اوربایت و کراس بایت با شدت درجه متوسط مناسب است. در حالی که ارتودنسی فلزی برای اصلاح و درمان مشکلات شدید اوربایت، کراس بایت و نامرتبی دندان‌ها کاربرد دارد. همچنین، ارتودنسی ژله‌ای در به هم فشردگی یا فاصله دار بودن دندان‌ها تا اندازه ۵ میلی‌متر به کار می رود. در صورتی که ارتودنسی فلزی در فاصله بیش از ۵ میلی متر کاربرد دارد. علاوه براین ها، ارتودنسی فلزی در انحراف فک و اختلال‌های اسکلتی شدید قابل استفاده است، در صورتی که ارتودنسی ژله‌ای برای این موارد مناسب نیست. مورد آخر این است، که ارتودنسی فلزی در مشکلات شدید اپن بایت، چرخش و کج بودن شدید دندان کاربرد دارد، در صورتی که ارتودنسی ژله‌ای در این موارد قابل استفاده نمی باشد.

سایرمقالات... روکش کامپوزیت دندان در افراد مسن

مزایای ارتودنسی ژله ای

چنانچه شما قصد انجام ارتودنسی ژله‌ ای را دارید، لازم است بدانید که مزایای این روش درمانی عبارتند از:

بیمار می‌تواند به راحتی پلاک را در صورت بروز مشکل خارج نماید.

برداشتن پلاک امکان رعایت بهتر بهداشت را فراهم می‌کند. برعکس، در ارتودنسی ثابت چنین امکانی وجود ندارد، یعنی بیمار قادر به خارج کردن آن ها نبوده و تمیز کردن پلاک و همچنین دندان‌ ها دشوارتر است.

این مدل از ارتودنسی برای اکثر مشکلات ارتودنسی نتیجه می‌دهد.

ارتودنسی ژله ای به شما این قابلیت را می‌دهد که بدون هیچ نگرانی در مجلس، جشن‌ها و جلسه‌ها حضور داشته باشید.

مدت زمان درمان در ارتودنسی ژله‌ ای در مقایسه با روش‌های دیگر، بسیار کم‌تر است.

منبع: مجله ارتوبلاگ

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.