انواع عمل لاغری چیست؟

بسته به بدن هر فرد و نیاز او به کاهش وزن، روش‌های متعددی برای کم کردن وزن و برداشتن چربی‌های اضافه بدن وجود دارد، برخی از مهم‌ترین آنها عبارتند از:

عمل لاغری  بای پس معده به روش Roux-en-Y

این روش نوعی از عمل بای پس معده است و حتی شایع‌ترین نوع آن نیز به حساب می‌آید. این نوع جراحی معمولا بازگشت‌پذیر نیست و در آن قسمت بالای معده را می‌بُرند و باقی مانده معده را می‌بندد که باعث می‌شود در یک وعده غذای زیادی نخورید و حتی مقدار جذب غذا نیز کاهش می‌یابد. قسمت باقی مانده، اندازه یک گردو است و تنها ۲۸ گرم غذا را در خود نگه می‌دارد. سپس جراح، روده کوچک را می‌برد و مستقیما به همان کیسه کوچک (معده ) وصل می‌کند. سپس غذا به این کیسه کوچک می‌رود و بعد از آن به روده کوچکی که به آن متصل شده خواهد رفت. غذا بیشتر معده و قسمت ابتدایی روده کوچک را دور می‌زند و به جای آن مستقیما وارد قسمت میانی روده کوچک می‌شود.

سایرمقالات... غذای رژیمی با بادمجان و غذای رژیمی با کدو

عمل لاغری ابدومینوپلاستی

جراحی لاغری ابدومینوپلاستی یا لیفت شکم، روشیست که با برداشتن چربی و پوست اضافی و سفت کردن عضلات دیواره شکم، شکم شما را صاف می‌کند. این روش جراحی با نام تامی تاک نیز شناخته می‌شود. هدف، از بین بردن پوست اضافی شکم است که از طریق ورزش قابل برداشتن نیست – به عنوان مثال، پوست اضافی ناشی از بارداری یا کاهش وزن زیاد. این یک راه حل سریع برای کاهش وزن نیست زیرا این روش معمولاً فقط برای افرادی با شاخص توده بدنی سالم (BMI) توصیه می‌شود.

سایرمقالات... سس رژیمی

عمل لاغری اسلیو

جراحی اسلیو معده یکی از چندین نوع گزینه جراحی چاقی است. این نوع جراحی شامل برداشتن یا کاهش اندازه معده شما است. متخصصان پزشکی معمولاً آن را گاسترکتومی آستین عمودی می‌نامند. جراحی اسلیو معده تقریباً همیشه به عنوان یک روش کم‌تهاجمی با استفاده از لاپاراسکوپ انجام می‌شود. این بدان معنیست که یک لوله بلند و نازک از طریق چندین برش کوچک به شکم شما وارد می‌شود. این لوله دارای یک چراغ و یک دوربین کوچک و همچنین ابزارهای مختلف است. جراحی اسلیو معده با استفاده از بیهوشی عمومی انجام می‌شود، یعنی دارویی که شما را به خواب بسیار عمیقی می برد و نیاز به یک دستگاه تنفس مصنوعی برای شما در حین جراحی دارد. این جراحی شامل تقسیم معده شما به دو قسمت نابرابر است. حدود ۸۰ درصد از قسمت منحنی بیرونی معده شما بریده شده و برداشته می‌شود. سپس لبه‌های ۲۰ درصد باقیمانده به هم منگنه یا بخیه زده می‌شود. با این کار یک معده موزی شکل ایجاد می‌شود که تنها حدود ۲۵ درصد اندازه اصلی آن است. با توجه به گزارش انجمن جراحی متابولیک و چاقی آمریکا، شما می‌توانید انتظار داشته باشید که حداقل ۵۰ درصد از وزن اضافی خود را طی ۱۸ تا ۲۴ ماه پس از جراحی اسلیو معده کاهش دهید.

سایرمقالات... منابع پروتئین گیاهی

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.