کالری چیست؟

کالری چیست؟ هر ماده غذایی و نوشیدنی، حاوی انرژی است که در پیوندهای شیمیایی محبوس شده است. هنگامی که غذا یا نوشیدنی خورده می‌شود، توسط بدن شما متابولیزه یا تجزیه می‌شود تا انرژی ذخیره شده را آزاد کند. سلول‌های شما سپس این انرژی آزاد شده را جذب کرده و از آن برای تامین عملکردهای طبیعی بدن لازم برای بقا استفاده می‌کنند.

برای اندازه گیری انرژی استخراج شده و مصرف شده از غذاها و نوشیدنی‌ها، از واحدی به نام کالری استفاده می‌کنیم. به عبارت دیگر، یک کالری، یک واحد استاندارد برای اندازه‌گیری انرژی است.

سایر مقالات ... رژیم غذایی کارمندی

نحوه شمارش کالری مواد غذایی

اولین قدم برای شمارش کالری، تعیین میزان کالری مورد نیاز روزانه است. به این منظور می‌توانید یک نرم‌افزار محاسبه کالری را روی گوشی موبایل خود نصب کنید یا به متخصص تغذیه مراجعه کرده و از او راهنمایی بگیرید. برای مثال در رژیم لاغری میزان کالری مورد نیاز شما بر اساس سن، قد، وزن، جنسیت و میزان فعالیتتان محاسبه می‌شود. در این رژیم شما مجازید به میزان تعیین شده غذا بخورید.

به خاطر داشته باشید که کاهش کالری دریافتی کودک ممکن است خطر کمبودهای تغذیه‌ای، رشد آهسته و ایجاد رابطه ناسالم با غذا یا اختلال خوردن را افزایش دهد.

سایر مقالات... مزایای رژیم جنرال موتورز

ورزش

یکی دیگر از دلایل مهم مصرف انرژی، ورزش است. البته نیازهای کالری، بسته به نوع، مدت، دفعات و شدت فعالیت بدنی متفاوت است. برای افرادی که ورزش را جزئی از برنامه منظم خود قرار می‌دهند، انرژی مورد نیاز باید برای سوخت‌رسانی و حفظ توده عضلانی کافی باشد.

افرادی که توده عضلانی بیشتری دارند، سریع‌تر کالری می‌سوزانند. از سوی دیگر، کسانی که از نظر بدنی کم‌تحرک هستند و توده عضلانی کمتری دارند، کالری کمتری می‌سوزانند. بنابراین، تمرینات قدرتی می‌تواند به افزایش سرعت سوزاندن کالری کمک کند.

عوامل دیگری که باید در نظر گرفته شوند

مراحل در حال تغییر زندگی نیز بر نیازهای کالری شما تأثیر می‌گذارد:

  • در دوران بارداری، انرژی بیشتری برای حمایت از رشد و تکامل جنین مورد نیاز است. طبق گفته کالج آمریکایی متخصصان زنان و زایمان، سه ماهه دوم و سوم بارداری به ۳۴۰ تا ۴۵۰ کالری اضافی در روز نیاز دارد.
  • با این حال، با افزایش سن ممکن است برعکس این موضوع صادق باشد. در طول سال‌های آخر زندگی، به دلیل فعالیت بدنی کمتر و کاهش توده عضلانی، نیازهای کالری ممکن است کاهش یابد. بنابراین، حفظ توده عضلانی کافی با افزایش سن مهم است.
  • بیماری‌های خاص نیز می‌تواند نیاز کالری را افزایش یا کاهش دهد. میکروبیوم روده شما ممکن است بر تعداد کالری که از غذا استخراج می‌کنید نیز تأثیر بگذارد.

سایر مقالات... میان وعده رژیمی سالم

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.