ضرورت درمان ارتودنسی

درمان ارتودنسی باعث ایجاد تناسب بین دندان‌های بالا و پایین می‌باشد و در نتیجه به بهبود فعالیت جویدن غذا کمک می‌کند و هضم غذا را به‌راحتی انجام می‌دهد. در درمان ارتودنسی شکل چهره افراد بهبود پیدا می‌کند. متخصصان و پزشکان این حوزه پیشنهاد می‌کنند که کودکان، چکاپ کلی دندان‌های خود را در سنین هشت یا هفت‌سالگی انجام دهند البته لزوم انجام ارتودنسی فقط بارأی و نظر دکتر معتبر می‌باشد که فرد نیاز به انجام ارتودنسی دندان دارد یا خیر. در صورت وجود مشکل دندان‌ها، متخصص با بررسی میزان ناهنجاری، شدت و سن افراد به درمان دندان‌ها می‌پردازد. البته با توجه به زمان مراجعه اشخاص، میزان درد و مدت روند درمان متفاوت است. در صورتیکه کودکان به درمان ارتودنسی بپردازند با توجه به رشد نکردن کامل دندان‌ها و لثه‌ها نتیجه مطلوب‌تری کسب خواهند کرد.

سایرمقالات... عوامل موثر بر قیمت عصب کشی دندان

به‌طور کل بی‌نظمی دندان‌ها به‌ خودی‌ خود نشانه‌ای برای درمان نیست. اغلب درمان‌های ارتودنسی به دلایل زیبایی انجام می‌گردد و بهره‌ای که اشخاص از این روش کسب می‌کنند بستگی به میزان ناهنجاری و برداشت خود بیماران از مشکل، متفاوت است. برخی اشخاص ازنظر ظاهری مشکلی در چهره‌شان دیده نمی‌شود اما دندان‌ها نیاز به ارتودنسی دارد و فقط ملاک ظاهر نمی‌تواند تعیین‌کننده درمان یا عدم درمان باشد. اگر یک متخصص برای شما درمان توصیه کرد، بهترین راه این است که خود به تصمیم‌گیری نهایی بپردازید، زیرا در درمان دندان‌ها متخصص ارتودنسی در شرق تهران نیاز به مشارکت فعال فرد بیمار برای بهبود سریع‌تر دندان دارد.

مزایای ضرورت درمان ارتودنسی

  • امکان صحبت کردن بهتر: شاید برای شما جالب باشد که فرم و شکل دندان‌ها تأثیر بسزایی بر صدا و صوت افراد می‌گذارد. از این‌ رو برای داشتن صدایی زیبا و گفتار عالی، نیاز به داشتن دندان‌های مناسب است.
  • هضم درست غذا: داشتن دندان‌های نامناسب موجب هضم نادرست غذا می‌شود. اگر بخواهید از هضم آسان غذا لذت ببرید نیاز به مرتب نمودن دندان‌ها خوددارید.
  • دندان‌های مرتب باعث پیشگیری از بسیاری از هزینه‌ها: عده‌ای از افراد به دلیل هزینه‌های فراوان ارتودنسی، از درمان دندان‌های خود منصرف می‌شوند این در حالی است که در صورت درمان نکردن دندان‌ها، منجر به پوسیدگی دندان‌ها می‌شود و لثه را با مشکل روبه‌رو می‌سازد.
  • شست‌وشو آسان دندان‌ها: یکی از مزایای ارتودنسی دندان‌ها می‌توان به شست‌وشو آسان‌تر دندان‌ها و همین‌طور کشیدن نخ دندان اشاره کرد که این امر، التهاب لثه را کاهش داده و از خونریزی و ایجاد باکتری در لثه جلوگیری می‌کند.
  • افزایش زیبایی: به‌غیراز مواردی که بیان شد، انجام ارتودنسی می‌تواند به ایجاد لبخندی زیبا برای افراد منتهی گردد و در شکل و چهره افراد تغییری مثبت به وجود آید.
  • افزایش اعتمادبه‌نفس: داشتن دندان‌های مرتب، چهره مناسب و لبخندی زیبا می‌تواند به بهبود اعتمادبه‌نفس افراد کمک کند. به دلیل این‌که بسیاری از کودکان و خردسالان با توجه به داشتن ناهنجاری در دندان و صورت مورد تمسخر و اذیت اطرافیان و دوستان خود قرار می‌گیرند.
  • کاهش صدمه دندان‌ها: ارتودنسی باعث کاهش ریسک دندان‌های بیرون زده می‌شود و از آسیب به آن‌ها جلوگیری به عمل می‌آید.

سایرمقالات... درمان ارتودنسی بدون کشیدن دندان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.