بررسی کامل عصب‌ کشی دندان

عصب کشی دندان (Root Canal Treatment) یک فرآیند درمانی در دندانپزشکی است که این فرصت را به شما می‌دهد تا عصب دندان‌هایتان درمان شوند. بدین شکل پالپ عفونی و ملتهب از ریشه دندان جدا خواهد شد و درد شدید دندان‌ها تسکین می‌یابد.

در پروسه درمان دندان‌ها عصب‌کشی یک مرحله متداول است که اکثر ما روزی آن را تجربه خواهیم کرد. عدم رعایت بهداشت دهان‌ و دندان، مصرف مواد غذایی و نوشیدنی‌های مضر و مراجعه نامنظم به دندانپزشک با گذشت زمان باعث می‌شود تا پوسیدگی و عفونت به ریشه دندان نفوذ پیدا کند. در این شرایط شما درد بسیار شدید و اغلب غیرقابل تحملی را تجربه خواهید کرد.

تنها راه‌حل درمان این درد، عصب کشی دندان است. این روش درمانی باید حتما توسط یک دندانپزشک متخصص درمان ریشه انجام شود.

عصب کشی دندان چیست؟

عصب کشی دندان یا درمان ریشه که در انگلیسی به آن Root Canal Treatment می‌گویند، فرآیندی است که موجب تمیزی و برطرف کردن عفونت در ناحیه پالپ (Pulp) می‌شود. پالپ قسمت نرم و مرکزی دندان شامل رگ‌های خون، بافت همبند و عصب‌ها است و به رشد دندان‌ها کمک می‌کند.

عصب‌کشی ناحیه پالپ را از عفونت خالی می‌کند تا دندانی که به شدت پوسیده شده درمان شود. سپس فضای تمیز شده را با مواد مخصوص پر می‌کنند.

سایر مقالات ... اهمیت انتخاب بهترین دکتر ایمپلنت دندان

چه زمانی به درمان ریشه دندان نیاز داریم؟

  • احساس درد شدید هنگام جویدن غذا
  • تغییر رنگ دندان
  • حساسیت به گرمی و سردی
  • ورم لثه مجاور دندان پوسیده
  • بروز آبسه لثه در دفعات متعدد

سایرمقالات... هزینه ایمپلنت

آیا عصب کشی دندان درد دارد؟

افراد زیادی با شنیدن اسم عصب ‌کشی دچار استرس و ترس شدید می‌شوند. دغدغه اکثر افرادی که دندان پوسیده دارند، درد عصب کشی دندان است. اما باید بگوییم بی‌حسی موضعی که برای درمان ریشه استفاده می‌شود بسیار قوی است و شما در طول پروسه عصب‌ کشی متوجه دردی نمی‌شوید. پس از اتمام درمان و برطرف شدن بی‌حسی در صورت احساس درد می‌توانید مُسکن مصرف کنید.

منیع: https://www.orthodoctor.ir/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.