بازسازی دهان و دندان های از دست رفته توسط ایمپلنت

ایمپلنت های دندانی پین هایی هستند که به نام فیکسچر نیز شناخته می شوند. این پین ها  از تیتانیوم خالص سازگار با بافت های بدن ساخته شده اند. ایمپلنت ها درون استخوان فک به طریق جراحی قرار داده می شوند و عمل بازسازی دهان و دندان های از دست رفته را انجام می دهند. در واقع پایه های ایمپلنت شبیه به ریشه های دندان عمل می کنند و روکش های مخصوص ایمپلنت روی این پایه ها قرار می گیرند.

سایر مقالات ... محدودیت ‌های بعد از ایمپلنت

انواع ایمپلنت دندان

علیرغم پیشرفت در زمینه مراقبت از دندان، میلیون ها ایرانی از دندان درد رنج می برند، که عمدتا به علت پوسیدگی دندان، بیماری پریودنتال یا ضربه و تروما است. برای سال ها، تنها گزینه های درمان در دسترس افرادی که دندان هایشان را از دست داده بودند، استفاده از بریج ها (پل ها ) و پروتزهای متحرک بود. اما امروزه، ایمپلنت ها در دسترس هستند.

دو نوع ایمپلنت دندان مختلف وجود دارد:

اندوستئال (endosteal)

ایمپلنت اندوستئال مانند ریشه دندان به صورت پیچ کوچک تیتانیوم در استخوان فک قرار می گیرد و سپس روکش ایمپلنت بر روی آن قرار می گیرد. رایج ترین روش کاشت ایمپلنت، اندوستئال است که درون استخوان قرار می گیرد و دارای  استحکام بالایی می باشد.

ساب ‌پریوستئال (subperiosteal)

ایمپلنت ‌های ساب‌ پریوستئال نوعی از ایمپلنت ‌های دندانی محسوب می‌ شوند که بر خلاف ایمپلنت ‌های دندانی معمول (اندوستئال) به جای قرارگرفتن در داخل استخوان فک به وسیله فریمی بر روی استخوان فک و زیر لثه قرار می گیرند. این پروتز‌ها توسط پیچ ‌های کوچکی در نقاط مختلف فک کاشته شده و به مرور زمان و از طریق استخوان سازی در اطراف و روی فریم کاملا مستحکم می ‌شوند.

سایرمقالات ... ارتودنسی

پیوند استخوان در ایمپلنت به چه معناست؟

زمانی که قسمتی از استخوان فک تحلیل رفته باشد، برای بازسازی و جایگزینی آن نوعی عمل جراحی به نام پیوند استخوان فک صورت می ‌گیرد. این جراحی به کمک مواد شبه استخوان صورت می ‌گیرد و باعث پر شدن نقص‌ های استخوانی و همچنین افزایش عرض و ارتفاع استخوان می ‌شود. برای اینکار روش‌ های متفاوتی وجود دارد که جراح فک و صورت با توجه به شرایط بیمار، بهترین روش را انتخاب می ‌کند.

سایر مقالات... بریس های ارتودنسی

نقش پودر استخوان در پیوند استخوان در ایمپلنت چیست؟

یکی از رایج ترین کاربرد پودر استخوان، استفاده از آن در ایمپلنت دندان است که به جهت افزایش تراکم و ارتقا کیفیت استخوان فک مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع نقش اصلی پودر استخوان برای افزایش طول و عرض استخوان، بهبود رشد آن و همچنین جایگزین شدن با قسمت های از دست رفته است. پس از پیوند استخوان، با بهبود روند گردش خون به استخوان، رشد آن تحریک می ‌شود.

منبع: https://www.orthoblog.ir/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.