احتمال عفونت بعد از کاشت ابرو چقدر است؟

احتمال عفونت بعد از هر عمل جراحی که در آن مداخلات تهاجمی صورت بگیرد وجود دارد؛ بنابراین در کاشت ابرو نیز احتمال بروز عفونت وجود دارد که یکی از عوارض کاشت ابرو است. با این حال برخی عوامل بر ریسک عفونت و یا شدت آن تاثیرگذار است. عواملی مثل مقاومت سیستم ایمنی فرد، تجربه و تبحر پزشک، رعایت اصول استریل توسط پرسنل اتاق عمل، استفاده منظم از داروهای آنتی بیوتیک پیشگیرانه و رعایت مراقبت‌های قبل و بعد از عمل همگی بر احتمال عفونت موثرند.

در صورتی که عمل کاشت ابرو در محیط کاملا استریل و با تجهیزات پیشرفته توسط کادر جراحی مجرب انجام شود،‌ ریسک عفونت به حداقل می‌رسد. اما هرگز صفر نمی‌شود، چرا که همواره میکرو ارگانیسم‌ها ممکن است راهی برای نفوذ پیدا کنند و این سیستم ایمنی بدن است که در مقابل آنها مقابله می‌کند. با این حال فاکتورهایی که به آن اشاره کردیم می‌تواند احتمال عفونت‌های خطرناک را به طور کامل حذف کند. همچنین باید توجه داشته باشید که بروز عفونت بعد از کاشت ابرو یک عارضه بسیار نادر است که در موارد انگشت شمار اتفاق می‌افتد.

سایر مقالات ... ماندگاری کاشت ابرو

علائم عفونت بعد از کاشت ابرو

عفونت با انتقال میکرو ارگانیسم‌ها به بافت داخلی بدن صورت می‌گیرد و معمولا به سرعت علائمی را از خود نشان می‌دهد. نشانه‌های کلی عفونت شامل تب، درد ناحیه تحت درمان، قرمزی،‌ التهاب، تورم و چرک است. بنابراین عفونت بعد از کاشت ابرو ممکن است هر یک از این علائم را داشته باشد؛ با این حال اغلب علائم موضعی مثل زرد شدن زخم یا درد ابروها همواره اولین علائم این نوع از عفونت است.

از آنجایی که به صورت طبیعی بعد از کاشت ابرو همواره پوست ملتهب و تا حدودی قرمز است، تشخیص عفونت می‌تواند دشوار باشد. این علائم طبیعی را نباید با علائم عفونت اشتباه گرفت. نشانه‌هایی مثل تب، درد با فشار یا بدون فشار، گرمی غیر عادی ناحیه و ترشحات، می‌توانند به تشخیص عفونت بعد از کاشت ابرو کمک کنند.

سایرمقالات... بهترین دکتر کاشت ابرو

علت ایجاد عفونت بعد از کاشت ابرو چیست ؟

عامل اصلی عفونت نفوذ میکروب‌ها به بافت بدن است که در نهایت به تکثیر و رشد آنها می‌انجامد. عفونت بعد از کاشت ابرو ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد که از مهم‌ترین علل آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم رعایت تکنیک‌های استریل در اتاق عمل
  • آسیب پذیری زیباجو
  • بی توجهی به توصیه و مراقبت ها

منبع: بهترین مرکز کاشت ابرو

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.