کدام قرص دندان درد را سریع قطع می کند؟

درد دندان دردی است که داخل یا اطراف دندان احساس می شود و عموماً درد از درون دندان یا اطراف لثه و استخوان ناشی می شود. دندان درد می تواند ثابت یا متناوب باشد و به صورت خود به خود یا به دلیل یک عامل محرک بیرونی به وجود آمده باشد. چشم پوشی کردن از درد دندانی که در طول یا یا در مواقع خاص نظیر غذا خوردن و یا خوابیدن احساس می شود بسیار سخت است و باید دانست که علت درد دندان چیست و سریعاً برای درمان آن اقدام کرد.

دندان درد، علائم، شدت و تظاهر متفاوتی می تواند داشته باشد. نکته جالب اینکه علت برخی از دندان درد ها می تواند حتی دندان نباشد! برخی مشکلات پزشکی دیگر مثل سردرد های میگرنی، درد عضلانی، سینوزیت و حتی در موارد نادر مواردی مثل سکته قلبی می توانند درد دندان را تقلید کنند و درحالی که منشأ درد جای دیگری است فرد مبتلا، درد را به صورت دندان درد احساس کند. در ادامه با بانک اطلاعات دندانپزشکی ویکی دندان همراه باشید.

استامینوفن برای دندان درد

پس از کشیدن دندان و به ویژه دندان های عقل که در فک پائین قرار دارند بهترین دارو برای کنترل درد استفاده از استامینوفن است.

پس از کشیدن دندان ممکن است مسکن های متنوعی برای بیمار تجویز شود که به نظر می رسد بسیاری از آنها حداکثر به اندازه استامینوفن کارایی داشته باشند و با توجه به اینکه استامینوفن در بین داروهای ضد درد مختلف عوارض نسبتاً کمتری دارند بهتر است از این دارو در کنترل درد بیماران استفاده شود، در غیر این صورت بیمار ممکن است ناخواسته متحمل عوارض زیادی شود.

استامینوفن با نام Paracetamol هم در دنیا معروف است. هرچند خاصیت ضددردی دارد ولی خاصیت ضدالتهابی شناخته شده ای ندارد. استامینوفن بیشتر در ترکیب با سایر داروهای ضددرد تجویز می شود. در خانم های باردار هم استامینوفن ضددرد خوبی در تمام مراحل بارداری تلقی می شود.

ایبوپروفن مسکن قوی دندان درد

ایبوپروفن یک مسکن دندان درد است که در دو دوز 200 و 400 میلی گرم در داروخانه ها وجود داررد. البته کسانی که دچار خونریزی یا مشکلات قلبی هستند نمی توانند از قرص ایبوپروفن استفاده کنند.

این دارو بدون نسخه در ایران و بیشتر کشورها قابل تهیه است و اگر منع مصرفی برای این دارو نداشته باشید (مثلا خونریزی گوارشی، مشکلات قلبی مانند انجام جراحی بای پس قبلی اخیر و وجود حساسیت دارویی شناخته شده به این دارو و...) می توانید آن را برای دندان درد خود استفاده کنید. شکل ژلاتینی کپسولی این دارو (با نام ژلوفن در ایران شناخته شده) جذب گوارشی راحت تری نسبت به قرص دارد.

کتوپروفن دارویی هم خانواده با ایبوپروفن است که اثر قوی ای بر تسکین دندان درد دارد ولی در حال حاضر در بازار ایران به طور عمومی وجود ندارد. پیروکسیکام و کتورولاک در بازار ایران موجود است. کتورولاک از جمله داروهای این خانواده است که شکل تزریقی آن هم در بازار وجود دارد.

سایر مقالات ... درمان خانگی دندان درد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.