مراقبت های ایمپلنت دندان

محدودیت‌ های بعد از ایمپلنت‌ و مراقبت های بعد از آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار میباشند. ایمپلنت دندان تا زمانی که به درستی از آنها نگهداری شود، می توانند به اندازه دندان های طبیعی دوام بیاورند. این شبیه به داشتن یک ماشین لوکس و گران قیمت است که نیاز به مراقبت و نگهداری منظم دارد. مراقبت های بعد از ایمپلنت شامل تمیز کردن دقیق، بررسی های منظم دندانپزشک ایمپلنت برای نظارت بر سلامت ایمپلنت دندان شما است. برای اطمینان از اینکه موفقیت آمیز بودن جراحی ایمپلنت دندان و اینکه بیشترین استفاده را از این دندان های جایگزین شده ببرید، به توصیه های زیر عمل کنید:

سایرمقالات... هزینه کشیدن دندان بدون جراحی  

بلافاصله پس از جراحی مراقبت مناسب را شروع کنید

به محض پایان جراحی شما، فرآیند مراقبت از ایمپلنت دندان آغاز می شود. در راه خانه شروع به استراحت کنید. شخصی را همراه خود بیاورید که به جای شما را رانندگی کند. این زمانی است که اثرات بیهوشی شروع به از بین رفتن می کند. مهمترین چیزهایی که باید در نظر داشته باشید این است که به ناحیه ایمپلنت دست نزنید و از شستشوی شدید دهان خودداری کنید. دستورالعمل های مراقبت از ایمپلنت دندان را بلافاصله پس از جراحی رعایت کنید و برای چند روز آینده ادامه دهید.

سایرمقالات... چه مدت بعد از کشیدن دندان باید ایمپلنت کرد؟

خونریزی را کنترل کنید

خونریزی از محل ایمپلنت یا قرمزی بزاق می تواند تا 72 ساعت پس از جراحی ایمپلنت دندان ادامه یابد. بهترین راه برای کنترل آن این است که گاز استریل را حدود یک ساعت گاز بزنید. پس از بازگشت به خانه هر 6 تا 10 ساعت در صورت لزوم این کار را تکرار کنید. اگر خونریزی بیش از حد است، به جای آن چای سیاه کیسه ای مرطوب شده را گاز بگیرید. اسید تانیک رگ های خونی را منقبض و تشکیل لخته های خونی را آسان تر میکند. برای جلوگیری از خونریزی غیرضروری سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید، صاف بنشینید و از ورزش بدنی خودداری کنید. خم نشوید یا چیز سنگینی بلند نکنید. تف کردن شدید، سیگار کشیدن و استفاده از نی نیز می تواند تشکیل لخته خون را پیچیده کند.

درد را مدیریت کنید

درد یکی از رایج ترین عوارض ایمپلنت دندان است که معمولا دندانپزشک متخصص برای تسکین آن قرص های مسکن تجویز میکند و معروف ترین آنها ایبوپروفن، OTC Advil و Aleve هستند. مطالعات نشان می دهد که این مسکن ها می توانند در فرآیند جوش خوردن استخوان با ایمپلنت اختلال ایجاد کنند. بهترین درمان برای درد پس از کاشت ایمپلنت، تیلنول است. آن را درست قبل از از بین رفتن بیهوشی یا زمانی که درد شدید دارید، مصرف کنید. دستورالعمل های روی بسته بندی را رعایت کنید. متخصص ایمپلنت دوز مصرفی و مقدار را به شما اعلام میکند، اما قانون کلی این است که بیشتر از هر 6 ساعت از مسکن استفاده نکنید.

سایرمقالات... مراحل پر کردن دندان

درد ایمپلنت دندان باید حدود 4 روز پس از جراحی کاهش یابد. همچنین ممکن است سفتی گلو و مشکل در بلعیدن غذا را تجربه کنید. اگر این علائم برای مدت طولانی تری ادامه یافت، با دندانپزشک خود تماس بگیرید. او ممکن است داروی قوی تری تجویز کند.هرگز خودتان سر خود آنتی بیوتیک مصرف نکنید. اگر پزشک شما مشکوک به عفونت باشد، دوره ای را تجویز می کند.​

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.