رژیم شیر چیست؟

این روش از لاغری یکی از انواع رژیم‌ لاغری سخت‌گیرانه و در عین حال عجیب است که بر اساس آن، طی دو هفته یا گاهی تا یک ‌ماه تنها ماده غذایی که می‌خورید شیر است. در رژیم تک‌خوری شیر که جزء روش‌های اصولی و استاندارد قرار نمی‌گیرد، شما برای هر وعده صبحانه، ناهار، عصرانه و شام فقط مجاز به مصرف دو لیوان شیر هستید، این یعنی در مجموع ۸ لیوان شیر برای یک روز کامل. فکر می‌کنید نیازی به توضیح بیشتر باشد؟ به قول آن اصطلاح قدیمی که «چیزی که عیان است، چه حاجت به بیان است» طبیعتا رژیم تک‌خوری شیر منطقی و عقلانی نیست، چراکه بدن برای تأمین مواد مغذی مورد نیاز خود باید از گروه‌های غذایی مختلفی تغذیه کند، پس حذف تمام گروه‌های غذایی از رژیم نه‌‌تنها باعث تناسب اندام و لاغری اصولی نمی‌شود، بلکه عوارض جدی و خطرناکی هم برای بدن به ‌دنبال خواهد داشت.

سایرمقالات... غذای رژیمی با مرغ

البته برخی معتقدند که شیر کم‌چرب به‌ خاطر کالری و چربی پایین و تأمین مواد ضروری مثل فسفر، منیزیم، ویتامین ب، کلسیم و پروتئین موجود در شیر می‌تواند گزینه خوبی برای تناسب اندام و لاغری باشد. طرفداران رژیم شیر این روش را پاک‌کننده سموم بدن و تسکین‌دهنده اعصاب می‌دانند و به ‌نظرشان در این روش از رسیدن به تناسب اندام هیچ فشار روانی روی رژیم گیرنده وارد نمی‌شود، علاوه بر اینکه به ‌خاطر کلسیم زیاد شیر، تأثیر بسزایی هم روی سلامت عضلانی و استخوانی افراد به‌خصوص خانم‌ها می‌گذارد. اما آیا این ادعا واقعا درست است؟ در ادامه جواب این سؤال را می‌دهیم.

سایر مقالات... غذای رژیمی با کدو

انواع رژیم شیر

کاهش کالری دریافتی طی چند روز متوالی در این روش لاغری باعث کاهش وزن سریع می‌شود، اما در کنارش مواد مغذی ضروری و فیبر را هم به ‌شدت کاهش می‌دهد، البته این روش که به آن رژیم لاغری سریع هم می‌گویند، مدل‌های مختلفی دارد و فقط در رژیم تک‌خوری شیر خلاصه نمی‌شود. در برخی روش‌ها، در کنار شیر، موز و خرما هم سرو می‌شود و به‌ همین دلیل هم هست که به رژیم شیر، رژیم شیر و خرما یا رژیم شیر و موز هم می‌گویند. این مدل از برنامه غذایی، چهار وعده دارد که در طی آن در سه وعده صبحانه، ناهار و شام باید شیر همراه با خرما یا موز میل شود، اما در وعده شام دیگر مجاز به مصرف شیر نیستید.

  • رژیم شیر و موز
  • رژیم شیر و خرما
  • رژیم شیر و ساقه طلایی
  • رژیم شیر و دارچین
  • رژیم لاغری شیر و بادام
  • رژیم شیر و عسل
  • رژیم شیر و ماست

سایر مقالات... کالری میوه های مختلف

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.