دلیل خارش ابرو بعد از کاشت چیست؟

واکنش کلی بدن نسبت به کاشت و جراحی اجزا خارجی به پوست در نواحی مختلف با خارش همراه است. در کاشت ابرو نیز از موهای فرد استفاده می شود. پس در واقع جسمی خارجی وارد پوست می شود. به همین جهت است که در آن ناحیه احساس خارش پیش می آید. در واقع فولیکول های قبلی ابرو و فولیکول موهای جدید که کاشته می شوند دچار حساسیت و خارش می شوند.

علاوه بر این، خونرسانی به موهای تازه، آزاد سازی هیستامین، مواد شیمیایی از دیگر علل ایجاد خارش ابرو بعد از کاشت هستند.

سایرمقالات ... علل ریزش ابرو بعد از کاشت

خارش بعد از کاشت ابرو چقدر طول می کشد؟

خارش ابرو بعد از کاشت یک هفته طول می کشد اما در موارد نادر می تواند تا چهار هفته ادامه یابد. خارش می تواند به ویژه در چهار تا پنج روز پس از کاشت بدتر شود.

بهتر است بدانید که خارش بیشتر از چهار هفته قطعا نگران کننده است و بایستی حتما تحت نظر کلینیک معتبر قرار گرفت. حتی می توان گفت که در صورت تدوام خارش پس از هفته دوم نیز بهتر است شرایط خود را به کلینیک کاشت ابرو اطلاع دهید.

درمان خارش ابرو بعد از کاشت

احساس خارش فوق العاده ناراحت کننده است و در شب بدتر می شود. در زیر، برخی از درمان ها و نکاتی که برای کاهش حس خارش وجود دارد را بررسی می کنیم:

محل کاشت ابرو را با خاراندن نخراشید!

خارش ابرو بعد از کاشت بسیار وسوسه انگیز است. مهم است که به طور کامل از این امر اجتناب کنید. اگر ابروی خود را خراش دهید، در خطر ابتلا به عفونت پوست یا عفونت فولیکول مو (فولیکولیت) هستید.

بر روی محل کاشت، اسپری آب نمک استفاده کنید

به مدت چهار تا پنج روز پس از عمل شما نمی توانید ابروی خود را بشویید. کلینیک باید یک اسپری آب نمک در اختیار شما قرار دهد تا در این دوره از آن استفاده کنید. این نه تنها به تغذیه موهای ابرو کمک می کند، بلکه مواد زائد و پوست خشک را که ممکن است به ایجاد خارش کمک کنند، پاک می کند.

سایرمقالات... مراقبت‌ های پس از کاشت ابرو

مصرف آنتی هیستامین را فراموش نکنید

هیستامین ها مواد شیمیایی هستند که وقتی ابرو مراحل ترمیم و التیام خود را طی می کند آزاد می شوند. این ماده شیمیایی است که احساس خارش ایجاد می کند. با مصرف آنتی هیستامین اثر هیستامین هایی که ترشح می شود را کاهش می دهید و بنابراین پس از کاشت ابرو کمتر احساس خارش می کنید.

از محلول های استروئیدی استفاده کنید

در موارد نادر که خارش بیش از ۳-۴ هفته طول می کشد، ممکن است تصمیم بگیریم از محلول استروئیدی استفاده کنید که خارش را تقریباً در عرض یک روز درمان و کاهش می دهد! استفاده از محلول به مدت هفت روز به درمان خارش و هرگونه التهاب باقی مانده پس از کاشت ابرو کمک می کند.

منبع: بهترین مرکز کاشت ابرو در تهران

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.