درمان فشار خون بالا با لاغری

علل مختلفی میتوانند در بالا رفتن فشار خون دخالت داشته باشند. اما متاسفانه علایم بالا رفتن این فشار در سطوح پایین و اولیه خود را چندان نشان نمیدهد و زمانی متوجه این امر میشویم که عوارض و خسارات ناشی از هایپرتانسیون بیشتر شده باشد. بر همین اساس به هایپرتانسیون یا افزایش فشار خون  اصطلاحا قاتل خاموش هم میگویند.

بیشتربخوانید... برنامه غذایی کتوژنیک

برخی از مهمترین عواملی که باعث افزایش فشار خون میشوند عبارتند از:

  • استعمال سیگار و دخانیات
  • سوء مصرف الکل
  • رژیم غذایی ضعیف و پر چرب
  • اضافه وزن شدید یا چاقی مفرط
  • عدم تحرک و ورزش نکردن

البته از میان همه علل بالا، چاقی مفرط بیشترین علت و عامل خطر فشار خون بالا است که در میتواند بسیار خطرناک باشد. تنها راه ترمیم هایپرتانسیون در این حالت درمان چاقی است.

چاقی مفرط چگونه باعث افزایش فشار خون میشود؟

وقتی شما چاقی مفرط داشته باشید، قلب شما برای تحمل وزن زیادتان ناچار است بیشتر کار کند. هرچه قلب بیشتر و سخت تر کار کند، فشار خون شما هم بیشتر و بالاتر میرود. هنگام تحمل وزن اضافی ، قلب شما باید سخت تر کار کند. هرچه قلب شما سخت تر باشد ، فشار خون شما بیشتر می شود.

افراد زیادی در جامعه به چاقی مفرط و مشکل هایپرتانسیون مبتلا هستند و تخمین زده میشود که بیشش از دو سوم این افراد تا زمانی که لاغر نشوند نه با ورزش و نه با رژیم غذایی نمیتوانند بیماری خود را درمان کنند. و گفته میشود که بهترین روش لاغری و درمان فشار خون بالا انجام جراحی لاغری به دست یک متخصص جراحی لاغری است.

بیشتربخوانید...

عمل جراحی لاغری چیست؟ عمل لاغری و فشار خون چه ارتباطی با هم دارند؟

روش های زیادی برای درمان چاقی مفرط و بیماری های مرتبط با آن وجود دارد. که از میان همه آن ها شاید موثرترین، ایمن ترین و بهرین روش لاغری انجام جراحی لاغری باشد. عمل لاغری یک روش تهاجمی است که با کمک جراحی قادر خواهد بود به کاهش وزن دائمی و درمان چاقی مفرط کم  کند.

هدف از جراحی چاقی، درمان دائمی چاقی با کمک کاهش حجم معده و کاهش مسیر جذب مواد غذایی است. بیشتر جراحی های لاغری با کمک روش لاپاراسکوپی که یک روش کاملا امن و بیخطر با حداقل عوارش است انجام داده میشود.

آیا واقعا عمل لاغری میتواند فشار خون بالا را درمان کند؟

جراحی لاغری راهی عالی برای کاهش وزن و کنترل سلامت شما است. در حقیقت، چندین مطالعه تحقیق شده به این نتیجه رسیده اند که جراحی باریاتریک یا چاقی می تواند اثرات مثبت طولانی مدتی بر فشار خون بالا داشته باشد.

برای مثال در مقاله ای که در سال ۲۰۰۴  انجام شد مشخص شد بیش از ۷۵ درصد افرادی که هایپرتانسیون داشتند، بعد از عمل لاغری مشکلشان برطرف شد یا به طور چشمگیری کاهش پیدا کرد.

یک مطالعه دیگر در سال ۲۰۰۶ نتیجه گرفت که جراحی لاغری به منظور کاهش وزن تاثیر زیادی بر درمان هایپرانسیون دارد.

انواع عمل لاغری برای درمان فشار خون بالا:

  • عمل جراحی اسلیو معده
  • عمل بای پس معده
  • بای پس روده
  • باندینگ معده
  • بالون گذاری معده
  • پلیسه معده
  • و ….

منبع: https://www.dandooneman.ir/

عفونت خون چیست؟

به دلیل برخی اصطلاحات مرتبط که گاهی افراد به جای یکدیگر استفاده می کنند ، اغلب سردرگمی زیادی در مورد سپسیس وجود دارد. با این حال ، معنی هر یک از آنها کمی متفاوت است. در اینجا نگاهی به این اصطلاحات می اندازیم:

سپسیس یک پاسخ شدید به عفونت در جایی از بدن است که منجر به مشکلات اعضای بدن می شود. ممکن است مشکلات ارگان های ناشی از سپسیس داشته باشید و ندانید که به عفونت مبتلا هستید. پزشکان باید عفونت خون را به عنوان علت بالقوه مشکلات جدید اعضای بدن در نظر بگیرند.

باکتریمی: وجود باکتری در خون و عمدتا یک یافته آزمایشگاهی است. یک سیستم ایمنی سالم به طور معمول بدن را از مقدار اندک باکتری وارد شده در جریان خون پاک می کند. اما تحت برخی شرایط ، باکتری های موجود در خون می توانند یک عفونت فعال را شروع کنند که می تواند در بدن و اندام ها پخش شود. باکتریمی می تواند منجر به سپسیس شود.

منبع: سالم زیبا

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.