عمر ایمپلنت دندان چند سال است ؟

ایمپلنت های دندانی به گونه طراحی شده اند که طول عمر دائمی داشته باشند اما به طور میانگین طول عمر مفید ایمپلنت دندان بین 25 الی 30 سال است و معمولا 95 درصد ایمپلنت های که کاشت می شوند، تا بعد از 10 سال نیز همچنان سالم و پایدار هستند.

پایه های ایمپلنت کامل معمولا مقاومت بسیار بیشتری به نسبت سایر اجزا دارند و در برخی موارد روکش ایمپلنت به علت شکستگی، لب پرگی، تغییر رنگ و…. نیاز به تعویض پیدا می کنند. معمولا در 50 تا 80 درصد روکش های ایمپلنت در بین 15 الی 20 سال تعویض می شوند بدون اینکه مشکلی برای ایمپلنت شما ایجاد شود.

آیا ایمپلنت مادام العمر است ؟

ایمپلنت دندان در همه موارد کاشت، دائمی نیست و اما در صورت وجود استخوان سالم و خوب، انجام مراقبت های دهان و دندان، کاشت صحیح توسط متخصص و استفاده از برند های ایمپلنت با کیفیت طول عمر ایمپلنت های دندانی می تواند مادام العمر باشد.

سایر مقالات ... قیمت هر واحد لمینت دندان

عوامل کاهش عمر ایمپلنت دندان

ایمپلنت های دندانی ممکن است در برخی شرایط و عوامل مختلف طول عمر آن به پایان برسد. در ادامه به بررسی برخی عوامل که سبب شکست ایمپلنت می شوند، می پردازیم.

1-عفونت

یکی از بزرگترین دشمنان ایمپلنت دندان، عفونت است که شکست درمان می شود. شایع ترین عفونت ایمپلنت بعد از جراحی رخ می دهد که معمولا به علت عدم مراقبت های ناصحیح بعد از جراحی، وجود ضعف در سیستم ایمنی و عدم زمان مناسب برای کاشت می باشد.

2-عدم مراقبت صحیح و کافی

ایمپلنت های دندانی شباهت زیادی به دندان طبیعی دارند و از نظر میزان مراقبت نیز از این قاعده مستثنی نیستند. ایمپلنت های دندانی مانند دندان طبیعی به مراقبت نیاز دارند.

3-کاشت شل یا ناصحیح

کاشت شل یا ناصحیح نیز می تواند ایمپلنت دندان شما را با شکست مواجه کند و علت آن معمولا به علت مراجعه به پیش فرد بی دانش، تجربه و مهارت می باشد.

4- شکستن پایه ایمپلنت

شکستن پایه ایمپلنت معمولا نادر است اما در برخی موارد به علت فشار زیاد بر روی پایه ممکن است این مورد رخ دهد و طول عمر کاشت دندان به پایان برسد.

منبع

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.