تشخیص و درمان عفونت دهانی

عفونت دهانی از مسایل مهم حوزه دندانپزشکی می باشد. تشخیص سریع و درمان عفونت دهانی بسیارحایز اهمیت است.گسترش عفونت دهانی  ممکن است حتی باعث مرگ بیمار شود.حال این سوال مطرح است که عفونت دندانی و دهانی چگونه ایجاد می شود؟

پوسیدگی دندانی، تخریب پیشرونده باکتریایی دندانهای نمایان شده در محیط دهان می باشد. پوسیدگیهای دندان علت عمده از دست دادن دندانها در افراد جوان می باشد. پوسیدگی دندانی یک فرایند پیچیده دمینرالیزاسیون ناشی از تجربه کربوهیدراتهای تصفیه شده توسط میکروبها می باشد. پوسیدگیهای دندانی . اکثریت جمعیت کشورهای صنعتی را تحت تاثیر قرار می دهد . نظر به اینکه مردم خواهان حفظ دندانهایشان برای مدت طولانی تری می باتشند ، هجوم پوسیدگی به سطح ریشه به صورت یک مشکل کلینیکی مهم تظاهر می کند . سمان ریشه بطور اخص آسیب پذیر می باشد. پوسیدگی دندانی یک فرایند یک جانبه نمی باشد ورمیزالیزاسیون بخصوص در حضور فلوراید رخ می دهد .

سایر مقالات... فلوراید در دندانپزشکی کودکان

چگونه پوسیدگی دندان را تشخیص دهیم؟

دندان ها می بایست تمیز وخشک باشند و وجود یک روشنائی خوب ضروری است. کلید سطوح دندان می بایست جهت یافتن علائمی از تغیبر رنگ مورد بررسی قرار گیرند . لبه ها و کناره های پرکردنیهای می بایست جهت یافتن هرگونه تخریب و نسشت به دقت معاینه شوند .

پرکردگیهای شکسته ، جاهایی که آمالگام اینترپروگزیمایی به علت وجود اندرکاتها در طراحی حـفره در محل باقی می ماند ، کاندید بسیار خوبی برای ایجاد پوسیـدگیهای وسیـح می باشند . باید سطوحی که تمیز کردن آنها برای بیمار مشکل است، مانند سطوح باکال دندانهای مولر سوم بالا و آن سطوحی که اغلب فراموش می شوند ، مانند سطوح لینگوال مولرهای پایین رامورد توجه خاص قرار داد .

سایرمقالات... روغن نارگیل برای سفید کردن دندان

پیتها ،  فیشورها و سطوح اینترپروگزیمالی مستعدترین نواحی برای پوسیدگی دندان می باشند . پروبها می بایست به داخل مینار فشار داد ، چون این عمل می تواند باعث ایجاد حفره در ساختمان دندان و پیشرفت پوسیدگی گردد . همچنین بیمارانی راکه دارای استعداد بالایی به پوسیدگیهای دندانی می باشند ، به خاطر داشته باشید ، به عنوان مثال آن دسته بیماران با جریان بزاق کاهش یافته ناشی از خشکی دهان ( xerostomia ) التعائی توسط دارو ، بیماران دارای سندرم sjogren و یا به دنبال رادیوتراپی ناحیه سروگردن .

منبع: کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.