ارتودنسی نامرئی (اینویزیلاین دندان) چیست؟

ارتودنسی دندان یک روش زیبایی و درمانی محسوب می‌شود که به چینش مرتب دندان‌ها کمک می‌کند. افرادی که دندان‌های نامرتب دارند یا فاصله بین دندان‌های آنها زیاد است، از ارتودنسی برای زیبایی دندان‌های خود استفاده می‌کنند. اما این روش محدود به یک تکنیک زیبایی نمی‌شود. یکی از تکنیک‌هایی که امروزه بسیار پرطرف‌دار شده است و بیش از ۲ میلیون نفر در سراسر جهان از آن استفاده می‌کنند، ارتودنسی نامرئی است.

سایرمقالات... عصب کشی دندان چیست

بسیاری از افرادی که به دلیل بیرون‌زدگی براکت‌ها و غیر جذاب بودن آنها از ارتودنسی منصرف شده‌اند، با روی کار آمدن این روش از ارتودنسی نامرئی به انگلیسی invisible orthodontics استفاده کرده و از آن رضایت دارند.

انواع ارتودنسی نامرئی کدام است؟

ارتودنسی نامرئی یا اینویزیلاین یکی از بهترین خدمات دندانپزشکی است. این تکنیک انواع مختلفی دارد. برخی از آنها کاملا نامرئی بوده و برخی دیگر تا حدودی مشخص می‌شوند. هرکدام از انواع این انواع ارتودنسی مزایا و معایبی دارند. پزشک باتوجه‌به نوع و شدت مشکل دندان بهترین نوع آن را پیشنهاد می‌دهد. در ادامه هر یک از این روش‌ها را توضیح می‌دهیم.

۱. ارتودنسی نامرئی ثابت

برخی از انواع ارتودنسی نامرئی ثابت بوده و نمی‌توان آنها را از دهان خارج کرد. تا زمانی که تغییرات به میزان ایده‌آل نرسد، براکت‌ها درون دهان باقی می‌مانند. انواع ارتودنسی ثابت دو فک عبارتند از:

  • ارتودنسی نامرئی لینگوال یا ارتودنسی از پشت دندان
  • ارتودنسی نامرئی با براکت همرنگ دندان (ارتودنسی متحرک شفاف)

سایرمقالات... کشیدن دندان عقل و درمان ارتودنسی

۲. ارتودنسی نامرئی متحرک

در روش ارتودنسی متحرک می‌توان در هر ساعت از شبانه‌روز قالب را از دهان خارج کرد. البته نباید بیشتر از ۴ ساعت در روز قالب را از دهان بیرون آورد. در غیر این صورت تاثیر ارتودنسی بسیار پایین می‌آید. ارتودنسی متحرک بسیار پرطرف‌دار بوده و از تکنیک زیر برای آن استفاده می‌شود.

ارتودنسی نامرئی با پلاک شفاف

پلاک‌ها یا الاینرهای شفاف، متحرک و قابل جابه‌جایی هستند. این روش، ارتودنسی نامرئی بدون سیم است. برای تهیه آنها به‌صورت سفارشی از دندان‌ها قالب گرفته شده و طبق این قالب پلاک تهیه می‌شود. پلاک‌های شفاف کم تهاجمی بوده و درد کمی ایجاد می‌کنند. این پلاک‌ها در برابر سایش مقاوم بوده و کدر نمی‌شوند. شما می‌توانید زمان خوردن و آشامیدن و مسواک زدن پلاک را از دهان خارج کنید.

استفاده از الاینرهای شفاف نیاز به نظم دارد. اگر به طور منظم از آنها استفاده نکنید، در درمان تاخیر ایجاد شده و ممکن است هزینه‌های درمان جایگزین هم به هزینه‌های شما اضافه شود. ممکن است بخواهید روش ارتودنسی دیمون را هم امتحان کنید. ارتودنسی دیمون نوعی ارتودنسی ثابت است که از براکت‌های شفاف استفاده می‌کند.

سایرمقالات... قیمت لمینت دندان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.