دمنوش لاغری برای کاهش وزن

هیچ کس نمی‌تواند انکار کند که دمنوش‌ها یکی از بهترین گزینه ها برای لاغری هستند. سالیان سال است که پژوهشگران روی این مسئله تحقیق می‌کنند. نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد، دمنوش‌ها قدرت بسیار زیادی برای از بین بردن سلول‌های چربی بدن و افزایش سوخت و ساز دارند.

سایر مقالات... رژیم شیر

نکته جالب توجه در رابطه با دمنوش‌ها، این است که بسیار آرامش بخش هستند.

یعنی مصرف روزانه دمنوش نه تنها بر سلامتی بدنی شما مناسب است، بلکه بر سلامت روح و روان نیز کاملا تاثیر گذار خواهد بود. البته مصرف افراطی دمنوش نتیجه معکوس دارد. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که نمی‌توانید با مصرف دمنوش‌ طی یک شب به هدف خود برسید.

1.دمنوش چای سبز

یکی از بهترین انواع دمنوش لاغری، دمنوش چای سبز است. اخیراً یک مطالعه بالینی نشان داد که عصاره چای سبز تاثیر بسیار زیادی بر کاهش وزن دارد.

در این مطالعه اندازه دور کمر زنانی که به صورت روزانه چای سبز مصرف می‌کردند، طی ۱۲ هفته بررسی شد. نتیجه نشان داد که اندازه دور کمر بسیاری از این بانوان کاهش پیدا کرده و حتی بخش زیادی از سلول‌های چربی بدن آن‌ها از بین رفته است.

اگر نگاه پزشکی به این مسئله داشته باشیم، همه چیز به یک هورمون روده در بدن باز می‌گردد. این هورمون بر تغییرات وزن بدن موثر است. زمانی که به صورت مداوم از دمنوش چای سبز استفاده می‌کنید، سطح «هورمون گرلین» در بدن کاهش می‌یابد.

دمنوش‌های چای سبزی که وارد بازار می‌شوند، از نظر کیفیت و خلوص کاملاً با یکدیگر متفاوت هستند. بنابراین نمی‌توان به صورت دقیق حدس زد که چه مقدار عصاره چای سبز از هر فنجان دریافت می‌شود.

سایرمقالات... غذای رژیمی با کدو

2.دمنوش چای سیاه

شما نیز باور نمی‌کنید که دمنوش چای سیاه اثرات لاغر کنندگی داشته باشد، نه؟! درک این مسئله به خصوص برای ایرانی‌ها بسیار مشکل است. اگر چای سیاه اثرات لاغر کنندگی داشت، تاکنون همه ایرانی‌ها به وزن ایده‌آل خود رسیده بودند. (احتمالا این جمله چند ثانیه پیش به ذهن شما خطور کرد!)

واقعیت این است که دمنوش چای سیاه به میزان بسیار محدود بر افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن موثر است.

اما به طور کلی، نمی‌توان دمنوش چای سیاه را به عنوان یک لاغر کننده منحصربه‌فرد معرفی کرد.

این دمنوش به شما کمک می‌کند تا کمی کالری بیشتری بسوزانید. چای سیاه سرشار از کافئین است. کافئین انرژی بدن انسان را تامین می‌کند. هر چقدر انرژی بیشتری داشته باشید، قدرت بیشتری برای انجام تمرینات ورزشی خواهید داشت و کالری بیشتری خواهید سوزاند.

سایرمقالات... کالری میوه های مختلف

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.