برای افت دهان چی خوبه؟

از بین بردن آفت دهان باید با دقت بالا و به شکل کاملاً مناسب صورت بگیرد. در غیر این صورت، ممکن است آفت گسترش پیدا کند. آفت دهان یا canker sore به عنوان یک بیماری رایج شناخته می‌شود. سابقه بسیار طولانی وجود این بیماری موجب شده است تا انسان‌ها در طول اعصار مختلف از روش‌های گوناگونی به منظور درمان آن کمک بگیرند.

درمان کردن آفت دهان به دو شکل امکان‌پذیر است. از یک سو می‌توان به سراغ روش‌های درمانی خانگی با استفاده از مواد طبیعی رفت و از سوی دیگر می‌توان داروهای تولید شده جهت از بین بردن آفت‌های دهان را امتحان کرد.

سایر مقالات ... قرص دندان درد

درمان خانگی آفت دهان

در روش درمان آفت دهان به شکل خانگی از موادی همچون:

  • رب انار
  • جوش شیرین
  • عسل و…

استفاده می‌شود. اگر روش‌های درمان خانگی آفت دهان به شکل صحیح دنبال شوند، می‌توان اطمینان داشت که نتیجه نهایی، از بین رفتن کامل آفت دهان خواهد بود.

درمان سریع آفت دهان با دارو

گرچه راه‌های خانگی به منظور حل مشکل آفت دهان در بسیاری از موارد مؤثر واقع می‌شوند؛ اما این احتمال می‌رود که حتی با وجود استفاده از راهکارهای گفته شده، آفت دهان شما از بین نرود؛ بنابراین در چنین شرایطی باید به سمت استفاده از دارو بروید.

خوشبختانه امروزه داروهای مختلفی به این منظور تولید شده است که می‌توان به کمک آن‌ها بدون ایجاد عوارض خاصی آفت دهان را به طور کامل برطرف کرد، البته توصیه ما همواره مراجعه به یک متخصص دهان و دندان است. هیچ‌گاه داروهایی که به آن‌ها اشاره خواهیم کرد را به شکل خودسرانه مصرف نکنید. شما می‌توانید برای کسب کلیه اطلاعات مورد نیازتان در این زمینه با کلینیک دندانپزشکی مهرآوید تماس بگیرید.

اولین دارویی که به منظور درمان کردن‌ آفت دهان معمولاً انتخاب می‌شود، آموکسی­سیلین است که در دسته آنتی‌بیوتیک‌ها قرار می‌گیرد. آموکسی‌سیلین به عنوان یکی از پرمصرف‌ترین آنتی‌بیوتیک‌ها در جهان شناخته می‌شود. درمان آفت دهان با آموکسی‌سیلین نتایج خوبی به همراه دارد.

از آموکسی سیلین زمانی استفاده می‌کنیم که میزان گسترش آفت به شکل نامناسبی افزایش یافته باشد. به ­عنوان ­مثال اگر آفت از حالت عادی به یک زائده عفونی تبدیل شود، چاره‌ای به جز استفاده از آموکسی سیلین وجود ندارد. خوشبختانه تأثیر این دارو به منظور از بین بردن آفت‌های دهان خیلی سریع مشاهده می­شود و لازم نیست که در این زمینه نگرانی خاصی داشته باشید.

  • درمان آفت دهان با دیفن هیدرامین

اگر با داروهای ضد حساسیت آشنایی داشته باشید، نام دیفن‌هیدرامین را حتماً شنیده‌اید. دیفن‌هیدرامین اگرچه یک داروی ضد حساسیت به شمار می‌رود؛ اما می‌توان از آن به منظور حل مشکلاتی همچون آفت دهان نیز بهره برد. مصرف این دارو جهت از بین بردن آفت دهان باید زیر نظر پزشک صورت بگیرد. دیفن‌هیدرامین عوارض خاصی ندارد. معمولاً توصیه شده که از این دارو در زمان ناشتا استفاده شود.

  • از بین بردن آفت دهان با قطره آفت دهان نیستاتین
  • ژل آفتین(آفتین ژل برای زبان)

منبع: بهترین متخصص ارتودنسی در تهران

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.