علت درد ارتودنسی چیست و چگونه باید آن را درمان کرد؟

چند هفته اول بعد از گذاشتن دستگاه های ارتودنسی بیشترین ناراحتی را تجربه خواهید کرد، به خصوص اگر دندانهای شما بسیار نزدیک به هم باشند یا به اصطلاح دندان های شما دچار شلوغی و کراودینگ باشند. زیرا قبل از نصب بریس ارتودنسی باید بین برخی دندان ها اسپیسر یا فضانگهدارنده قرار بگیرد که این میتواند کمی دردناک باشد.

درد ارتودنسی تا کی ادامه دارد؟

مدت زمان درد درمان های ارتودنسی چندان زیاد نیست و نهایتا بعد از یک هفته شما هیچ دردی تجربه نمیکنید تا زمانی که دوباره برای تنظیم بریس ها به متخصص ارتودنسی خود مراجعه کنید. طی هر جلسه، این متخصص بریس های شما را دوباره تنظیم میکند و ممکن است دوباره درد ارتودنسی را تجربه کنید. البته تجربه همه افراد یکسان نیست و کمی متفاوت است.

 10 روش برای تسکین و درمان درد بعد از ارتودنسی

غذاهای نرم بخورید

خوردن غذاهای سخت نه برای دندان ها و نه برای اجزای مختلف بریس شما مناسب نیست. کلا بعد از درمان سعی کنید بیشتر غذای نرم بخورید و از خودرن غذای سفت و سخت خودداری کنید.

بیشتربخوانید....  ارتودنسی از داخل

از بی حس کننده کمک بگیرید

یک راه ساده برای تسکین درد در روزهای اول بعد از ارتودنسی(ارتودنسی متحرک، ارتودنسی نامرئی، ثابت و...)، مالیدن داروهای موضعی و بی حس کننده دهان است.

مسکنهای بدون نسخه

گزینه دیگر تسکین درد ارتودنسی استفاده از داروهای بدون نسخه ضد درد است. اگر بعد از قرار ملاقات با متخصص ارتودنسی خود همیشه احساس ناراحتی می کنید ، یک ساعت قبل از ویزیت شدن داروی ضد درد را مصرف کنید.

بیشتربخوانید... ارتودنسی اینویزیلاین

کمپرس یخ تهیه کنید

کمپرس یخ یا آب سرد باعث کاهش التهاب و بی حسی دهان می شود.

از معجزه آب یخ غافل نشوید

اگر دارو در دسترس ندارید و یا نمیتوانید از کمپرس یخ استفاده کنید دست کم یک لیوان آب یخ درست کنید و برای چند دقیقه در دهان خود قرار داده و در تمام دهان خود بچرخانید.

موم ارتودنسی بگیرید

در همان جلسه که ارتودنسی ثابت شما انجام میشود احتمالا متخصص ارتودنسی به شما مومی میدهد که میتواند مانع از تحریک لثه ها و داخل دهانتان با بریس میشود. موم را به بخش های تیز بریس بمالید تا پوششی بین بخش زبان، لثه و فضای داخلی لپ های شما با بریس ها شود.

از ترکیب نمک و آب ولرم استفاده کنید

درحالی که اغلب توصیه میشود درد ارتودنسی در دهان را با آب سرد و کمپرس یخ تسکین دهید اما میتوانید از ترکیب آب ولرم و نمک نیز برای این منظور استفاده کنید.

لثه خود را ماساژ دهید

کاری که کمتر کسی برای تسکین درد ارتودنسی انجام میدهد ماساژ لثه است. از آنجا که دندان ها در داخل لثه قرار دارند،  حرکت آن ها باعث تحریک لثه میشود و شما از جانب لثه درد جزئی حس خواهید کرد.

بهداشت دهان و دندان را بیشتر رعایت کنید

مهمترین چیزی که باید هنگام استفاده از بریس به یاد داشته باشید این است که برای جلوگیری از پوسیدگی دندان و التهاب لثه، باید هم دندان های و هم بریس ها را به صورت منظم تمیز نگه دارید.

صبور باشید

احتمالاً مهمترین نکته برای طی دوره تنظیم بریس ها و تسکین درد ارتودنسی، صبر و حوصله باشد.

منبع: https://www.lachine.ir/

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.