تفاوت ابدومینوپلاستی با جراحی لاغری چیست؟

افراد بسیاری به منظور انجام ابدومینوپلاستی به پزشک مراجعه می کنند و پزشک نیز پس از شنیدن خواسته ها و نیاز هایشان، جراحی لاغری را به آنان پیشنهاد می کند. علت این امر درک نادرست افراد از جراحی ابدومینوپلاستی است. در واقع ابدومینوپلاستی نوعی جراحی زیبایی بوده که بر خلاف جراحی لاغری در جهت درمان بیمار انجام نمی شود. اما هدف عمل اسلیو معده یا عمل ساسی معده که از بهترین روش لاغری هستند، درمان چاقی مفرط و تغییر رویه زندگی بیمار می باشد.

ابدومینوپلاستی (جراحی زیبایی شکم) چیست؟

ابدومینوپلاستی عملی است که طی آن چربی ها و پوست های اضافی شکم برداشته شده و عضلات شکم سفت می شود. نتیجه ی این جراحی دائمی و همیشگی است و بیمار می تواند پس از جراحی با داشتن رژیمی سالم استایل جدید خود را حفظ کند.

بیشتربخوانید... کم خوابی و چاقی

چه کسانی کاندید خوبی برای ابدومینوپلاستی هستند؟

تصمیم انجام جراحی های زیبایی کاملا شخصی بوده و علت انجام آن ها نیز در هر شخص متفاوت است. ابدومینوپلاستی نیز ممکن است به دلایل مختلفی انجام گیرد. بهترین کاندید برای  انجام این جراحی افرادی هستند که علاوه بر برخورداری از سلامت کامل و دوری از سیگار، وزنی ایده آل داشته و انتظارات واقع گرایانه ای از نتیجه ی جراحی ابدومینوپلاستی داشته باشند. در صورت داشتن هر یک از ویژگی های زیر، شما کاندید خوبی برای این جراحی به حساب می آیید.

  • به کمک ورزش و رژیم لاغری توانسته اید وزن کم کنید اما چربی های شکمتان هنوز آب نشده و نافرم هستند.
  • پس از بارداری، پوست و عضلات شکمتان کشیده و شل شده است.
  • پس از کاهش وزن بسیار، دور شکمتان پوست های اضافه آویزان شده است.
  • با اینکه خوش هیکل هستید اما همیشه شکم دارید.

بیشتربخوانید... جراحی لاغری شکم و پهلو

مقایسه جراحی لاغری با ابدومینوپلاستی

ابدومینوپلاستی نوعی جراحی زیبایی است که برای زیباسازی و اصلاح نواقص شکم پس از کاهش وزن بسیار یا بارداری یا هر اتفاق دیگری انجام می شود. در واقع این جراحی نباید به عنوان روشی برای درمان چاقی مفرط یا حذف چربی های احشایی در نظر گرفته شود. چربی های احشایی یا شکمی در بین ارگان های بدن انباشته می شوند که ابدومینوپلاستی نمی تواند آنها را درمان کند. این چربی ها سمج ترین ها هستند و به همین دلیل بسیار سخت آب می شوند. این چربی ها در صورت آب نشدن، می توانند منجر به دیابت نوع دو، مقاومت انسولین، سندروم ایکس و دیگر بیماری های مرتبط با چاقی شوند در صورتی که بیمار از چاقی مفرط رنج می برد بهترین راه حل دائمی، انجام جراحی لاغری است. عمل اسلیو معده یا انواع دیگر جراحی های لاغری روشی برای کاهش چربی ها و کاهش سطح BMI بدن می باشند. به همین دلیل در صورتی که نیاز به جراحی لاغری دارید به سراغ ابدومینوپلاستی نروید زیرا کمکی به آب کردن چربی هایتان نخواهد کرد.

منبع: مجله لاغری و تناسب اندام دکتر عبدو

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.