5 نکته که باید حین انتخاب یک متخصص ارتودنسی کودکان به آن ها توجه کنید

ما در این مقاله تنها 6 نکته ساده و ابتدایی را مطرح می‌کنیم که توجه به آن‌ها در نهایت منجر به درمان بهتر فرزند شما می‌شود. اما تنها به این 6 مورد اکتفا نکنید و بیشتر و جدی‌تر به دنبال پیدا کردن متخصص مد نظر خود باشید.

  1. حتما و حتما یک متخصص ارتودنسی پیدا کنید

برخی از والدین ممکن است برایشان مهم نباشد چه دندانپزشکی درمان ارتودنسی کودکشان را انجام می‌دهند. اما این اشتباه است و والدین باید بدانند هر دندانپزشکی صلاحیت انجام درمان ارتودنسی دندان را ندارد. تنها دندانپزشکانی می‌توانند و اجازه انجام چنین درمانی برای کودکان را دارند که دارای مدرک تخصصی ارتودنسی باشند. این متخصصان که با نام ارتودنتیست شناخته می‌شوند به‌جز دوره عمومی دندانپزشکی، نزدیک 3 تا 4 سال دیگر تحصیل می‌کنند تا بتوانند به تشخیص، درمان و یا پیشگیری از ناهنجاری‌های دندانی و فکی بپردازند.

  1. به محیط مطب توجه زیادی داشته باشید

به مطب متخصصان ارتودنسی که در لیست خود نوشته‌اید سر بزنید و وضعیت یا جو مطب تک‌تک آن‌ها را بررسی و مقایسه کنید. از فضا و محیط مطب متخصص به هیچ عنوان سرسری رد نشوید. زیرا قرار است کودک خود را برای مدت طولانی به آن مطب ببرید بنابراین مطب انتخابی شما باید حتما مکان مناسبی برای کودکان باشد. حین بررسی و مقایسه مطب متخصصان، هر کدام ویژگی‌های زیر را دارند، در لیست بهترین متخصص ارتودنسی کودکان خود قرار دهید و ماباقی را خط بزنید:

  • وجود فضای باز داخل مطب و سالن انتظار متناسب با سن و سال کودکان
  • ساکت بودن محیط مطب
  • وجود کودکان هم سن و سال فرزند شما در کلینیک
  • حضور پرسنل آشنا به خلقیات کودکان
  • وجود رنگ های شاد و حداقل تجهیزات سرگرمی برای بچه‌ها
  1. به باتجربه ها بیشتر اهمیت دهید

به مطب هر کدام از متخصصان لیست خود سر زدید حتما آلبوم و گالری تصاویر قبل و بعد ارتودنسی کودکان موجود در مطب را نیز ببینید. اگر در گالری، تصاویر تعداد زیادی کودک وجود داشت این یعنی ممکن است تجربه متخصص بالا باشد و نتایج درمان کودکان در مطب این متخصص بهتر است. همچنین از والدینی که کودک خود را به مطب آورده‌اند درباره مهارت، توانایی و تجربه ارتودنتیست سول بپرسید. اگر نظرات و بازخوردها مثبت بود می‌توانید متخصصی که به مطبش سر زدید را در صدر لیست بهترین متخصص کودکان قرار دهید.

بیشتربخوانید... ارتودنسی جلو بودن فک بالا

  1. صبوری، صبوری، صبوری متخصص ارتودنسی کودکان را بسنجید

همه می‌دانیم که کودکان در سنین پایین نیازهای خاصی دارند و ممکن است برقراری ارتباط با آن‌ها برای هر متخصص یا دندانپزشکی آسان نباشد. خاصه متخصصانی که معمولا کودکان زیادی را در مطب خود ویزیت می‌کنند و با کودکان در ارتباطند معمولا بسیار صبور هستند و تلاش زیادی می‌کنند تا با صبوری نیازهای دندانپزشکی بچه‌ها را برطرف کنند. بنابراین مطمئن شوید ارتودنتیستی را انتخاب می‌کنید که حتما در برخورد با کودکتان به اندازه کافی صبور باشد تا نه خودش اذیت شود و نه تجربه بدی برای کودکتان رقم بخورد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی همزمان با عمل بینی

  1. ببینید آیا دسترسی به متخصص آسان است؟

دسترسی به متخصص کودکان از دو جهت باید آسان باشد. یکی موقعیت مطب بسیار مهم است و دیگری آنلاین بودن. مسیر متخصص نباید از خانه شما دور باشد زیرا به مرور زمان ممکن فاصله طولانی برای بچه ها غیر قابل تحمل و دشوار باشد. بهتر است متخصص به صورت آنلاین یا تلفنی در دسترس باشد تا اگر مشکلی در خصوص ارتودنسی کودکان مشاهده کردید در اولین فرصت ممکن با او قضیه را در میان بگذارید.

رفرنس

دلایل احتمالی شوره سر در کودکان

شوره سر ممکن است در هر سنی رخ دهد و علت دقیق آن مشخص نیست. در این قسمت علل احتمالی شوره سر آورده شده است:

  • شوره سر اغلب از دوران بلوغ شروع می شود. پزشکان معتقدند که این امر به دلیل افزایش هورمون های دوره ی نوجوانی است. افزایش هورمون ها منجر به تولید بیش از حد سبوم یا روغن می گردد و همین امر می تواند باعث ایجاد شوره شود.
  • اگزما یک بیماری پوستی است که می تواند باعث تجمع سلول های مرده در پوست سر شود و موجب افزایش پوسته ریزی از سر گردد. همین امر می تواند عامل ایجاد کننده ی شوره سر باشد.
  • عفونت قارچی هم می تواند منجر به شوره سر شود. قارچی به نام مالاسزیا، می تواند باعث شوره سر شود.
  • خشکی پوست کودک، می تواند او را در معرض شوره سر قرار دهد. تغییرات فصلی مانند فصل زمستان، ممکن است خشکی پوست را بدتر کرده و باعث ایجاد شوره شود.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.