کاهش وزن زنان بالای40 سالگی

چه در چهل سالگی باشید چه در آستانه‌ی دهه‌ی چهل سالگی قرار گرفته باشید، باید بدانید که کاهش وزن امکان‌پذیر است. اما شما باید براساس برنامه، تمرینات ورزشی ‌و رژیم غذایی سالم و سرشار از مواد مغذی کلیدی که بدن شما را جوان و قوی نگه می‌دارند، پیش بروید. برای کاهش وزن بعد از چهل سالگی، از این لیست بایدها و نبایدها که شامل نکات مفید برای رژیم، برنامه‌ی غذایی و برنامه‌ی روزانه‌ی ورزشی می‌باشد، استفاده کنید تا بدنتان را آن طور که دوست دارید حفظ کنید.

بیشتربخوانید... جراحی لاغری

1.حتما با پزشک خود ملاقات داشته باشید

وقتی که سن شما از 40 سالگی می‌گذرد، متوجه می‌شوید که تغییرات چشمگیری در بدن شما مشاهده و احساس می‌شود. البته برخی از تغییرات مثل موهای خاکستری و چین و چروک تغییرات زیبایی شناختی هستند که تاثیری بر روی وضعیت سلامتی شما ندارند. اما تغییرات دیگر مثل افزایش وزن و افزایش حجم مناطقی از بدن که عمده‌ی وزن شما را تشکیل می‌دهند، می‌توانند بر روی طول عمر شما تاثیر بگذارند.

  1. داشتن انگیزه‌ی مثبت و سالم برای کاهش وزن زنان بالای40 سالگی

کاهش وزن می‌تواند نقش بزرگی را در سلامت کلی جسم شما و البته سالم بودن درتمام طول عمرتان ایفا کند. زمانی که برای چکاپ سالانه‌ی خود به درمانگاه می‌روید یا قبل ازاینکه بخواهید رژیم خاصی را شروع کنید، حتما از فردی که مراقبت‌های پزشکی شما را انجام می‌دهد، درمورد تاثیر وزنتان بر روی شرایط خطرناکی چون بیماری‌های قلبی، دیابت نوع 2، فشارخون بالا و سرطان سوال کنید و از او بخواهید شما را راهنمایی کند.

  1. یائسگی دلیل افزایش وزن نیست!

افزایش وزنی که دراین زمان به وجود می‌آید ممکن است وابسته به تغییرات هورمونی بدن شما باشد. اما درعین حال زمان یائسگی هم زمان با وقتی است که بسیاری از خانم‌ها تغییراتی در فعالیت‌های روزانه اشان ایجاد می‌کنند و همین تغییرات می‌تواند باعث افزایش وزن باشد.

بیشتربخوانید... رژیم لاغری آسان

  1. اعتماد به نفس خود را بالا ببرید

شاید باور نکنید اما احساس اعتماد به نفس شما بر روی توانایی شما برای کاهش وزن بسیار تاثیر دارد.

  1. برای کاهش وزن، هدف‌گذاری کنید

مهمترین قدم اول برای تنظیم یک برنامه کاهش وزن، این است که شما باید یک کاغذ و قلم بردارید.چرا؟ چون که یک طرح خوب برای کاهش وزن، همراه با یک هدف آغاز می‌شود.

  1. خواب کافی داشته باشید

اگر به اندازی کافی نخوابید، لاغر کردن هم کاری بسیار سخت می‌باشد. مطالعات نشان می‌دهد که وقتی خسته هستیم، در انتخاب غذا هم ضعیف عمل می‌کنیم. همچنین در هنگام خستگی، فعالیت و ورزش را کنار می‌گذاریم. بنابراین انجام تغییرات کوچک درجهت بهبود خواب شبانه بسیار مهم می‌باشد.

  1. تنها به تمرینات کاردیو وابسته نباشید

در دهه‌های 20 و 30 زندگی، شما می‌توانید با یک برنامه‌ی پیاده روی یا تنها با فعال ماندن در طول روز، لاغر شوید و وزن کم کنید. یا می‌توانید با استفاده از کلاس‌های ایروبیک یا تمرینات کاردیو به راحتی لاغر شوید. اما اگر می‌خواهید به طور جدی در دهه‌ی 40، وزن کم کنید، باید تمرینات قدرتی و انعطاف‌پذیری را نیز به برنامه‌ی خود اضافه کنید.

8.رژیم خود را تغییر دهید

اهداف هوشمندانه، خواب بهتر، ارتباط با مراقبین سلامتی و بهداست و یک برنامه جامع ورزشی به شما کمک می‌کند تا در دهه 40 خود لاغر شوید، اما آنچه می‌خورید بیشترین تأثیر را در روند لاغری ثابت شما دارد. البته این بدان معنی نیست که نمی‌توانید آنچه که دوست دارید را بخورید اما باید تغییری در روند خوردن خود ایجاد کنید

 

انواع عروسک‌های معروف برای زنان

عروسک‌ها قسمتی از فرهنگ چهار هزار ساله انسان‌ها هستند. انواع مختلفی از عروسک‌ها وجود دارد و ما برخی از معروف‌ترین آن‌ها را در اینجا ذکر خواهیم کرد تا آن ها را به سادگی در منزل بتوانید بسازید.

عروسک متریوشکا- Matryoshka: عروسک تو در توی چوبی روسی است. این مجموعه شامل مجموعه‌ای از عروسک‌های مشابه است که در سایزهای بزرگ و کوچک موجودند.

عروسک سرامیکی چینی بیسکو- Porcelain doll: عروسکی هست ک از لعاب سرامیک ساخته شده است. آن‌ها دارای محبوبیت زیادی در بین مردم اروپا هستند که از سال 1860 تا 1900 بخاطربافت و ساختارشان نسبت به بقیه عروسک‌ها شبیه به انسان هستند.

منبع

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.